Sfeer

Sfeer

woensdag 11 februari 2015

Kruiken en potten....... soms nieuw en soms van de kringloopwinkel

In een sober en landelijk interieur horen wat mij betreft kruiken en potten. Ik hou van de robuuste uitstraling van kruiken en potten en ik heb er dan ook een aantal in mijn huis staan. Sommige heb ik nieuw gekocht en andere heb ik bij de kringloopwinkel of via MP gekocht en daarna bewerkt.


De kruik hierboven heb ik vorig jaar gekocht en staat op een zuil van steigerhout. Op dit moment staan er magnoliatakken in de vaas.



De betonnen potten hebben een stoere uitstraling. Meestal liggen er dadeltakken op maar op dit moment zijn ze gevuld met kersenbloesemtakken. De takken heb ik in water gezet zodat uit de knoppen de tere fijne bloesembloempjes te voorschijn kunnen komen.

Via MP en de kringloopwinkel heb ik potten gevonden en met tegellijm of muurvuller bewerkt. Daarna heb ik ze nog met verf en/of was bewerkt. 



Ik vind het heerlijk om mijn kringloopvondsten aan te passen aan de sobere en stoere landelijke stijl. Soms kom ik in de kringloopwinkel prachtige houten schaaltjes of bakjes tegen. Die kan ik dan niet weerstaan en gaan met mij mee naar huis en worden dan door mij bewerkt. Eerst wordt het hout geschuurd of met verfafbijtmiddel behandeld. In sommige gevallen heeft het hout na het schuren een mooie vergrijsde uitstraling maar meestal ga ik aan de slag met de loogbeits van Esatto.



De lamp is ook een kringloopvondst. De lampenvoet die ik mee naar huis nam was van rotan. Hier heb ik een dikke laag tegellijm opgesmeerd en toen de laag tegellijm goed uitgehard was heb ik de voet geverfd en bewerkt met een laag wax (Carbon van Painting the Past). Het idee heb ik van de blog van Monica van Blitterswijk. De lampenkap heb ik bij Willemien en Corneel in Ridderkerk gekocht. 


Een interieur hoeft wat mij betreft niet uit dure spullen te bestaan maar uit dat wat je zelf mooi vindt. 


11 opmerkingen:

  1. Dat vindt ik ook...waarom duur als het ook goedkoper kan...tegenwoordig koop ik veel bij de bekende webshops...ik zie het verschil niet met een duur merk, ik heb hier ook houten bakken van het beroemde merk...ik zie echt geen verschil met de houten bakken die ik in de webshops koop....alleen aan het prijskaartje zie je het verschil...hihi...
    Je hebt je potten mooi bewerkt,
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margo,

    Bij toeval kom ik op je blog terecht en zie ik hier ineens jouw naam staan! Natuurlijk sloeg ik daar op aan, want je hebt al heel regelmatig een reactie bij mij achtergelaten. Ik heb ook al meerdere keren gekeken of ik een blog of mailadres van je kon vinden, maar je bent gekoppeld aan een no-reply mail adres, dus kon ik nooit reageren. En tot mijn grote verbazing zie ik dus hier ineens jouw naam :-). Ik heb mij meteen als volger aangemeld hoor...zo kan ik ook bij jou reageren. Toch het leukst wanneer dat van twee kanten komt en ik dus ook eens bij jou langs kan komen.

    Ik ben het helemaal met je eens, potten en kruiken zijn een toegevoegde waarde voor je interieur. De pot op de derde foto heb ik ook, een bos bloemen komt daar veel mooier in uit dan op een glazen vaas. Wat heb je een geluk gehad met de lamp die je bij de kringloop vond, daar kun je nog lang plezier van hebben.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is dat....ik ben ook
    zo dol ook op kringloop winkels.Erg leuk als je het hebt opgepimpt, en dat niet eens gezien wordt.
    Nog leuker als je er geen drol voor betaald hebt!

    groet, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die potten en nog leuker als ze helemaal je ding zijn en het prijskaartje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ben ik helemaal met je eens. Je moet je fijn, gelukkig en omarmt voelen in je eigen huis met spullen die jij mooi vind. Dan pas voel je je gelukkig!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De meeste kruiken hier in huis zijn de kringloopvondstjes en ik ben er heel blij mee,
    De jouwe zien er super mooi uit en kan je niet onderscheiden van de duurdere.
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal mooi, ben zelf ook gek op kruiken, mooi met takken, meer heeft het niet nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi allemaal hoor en oude vazen en potten oppimpen is zo leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi al je vazen en lamp, ook ik ben een hele grote fan van opknappen van kringloop e.d. dan krijg je unieke stukken en daar hou ik van!
    fijne dag, groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben het helemaal met je eens, een mooi interieur hoeft echt niet duur te zijn, als je zelf een beetje creatief bent! :)

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen