Sfeer

Sfeer

woensdag 6 januari 2016

Nieuw jaar, nieuwe kansen

Hierbij wens ik iedereen die mijn blog leest alle goeds voor 2016. Het nieuwe jaar gaat weer vele uitdagingen brengen, zeker weten. Ook in jullie leven zal dit het geval zijn. De eerste nieuwe uitdaging voor mij (lees: voornamelijk mijn man) is het afronden van het project keuken. Hiermee zijn we voor de kerstdagen gestart maar het is nog niet afgerond. Het is best een klus maar met de eerste resultaten ben ik super blij. Zoals bij elke grote klus komen er denk ik meer werkzaamheden op je pad dan je in eerste instantie gedacht had. Het loopt vaak net iets anders dan gepland. Maar niet getreurd, we zijn hard op weg naar de eindfase. Ik hoop in mijn volgende bericht jullie de "nieuwe" keuken te laten zien. Naast al het klussen hebben we toch ook nog genoten van de feestdagen maar die lijken inmiddels al weer lang geleden na drie werkdagen.

In december hadden we direct na Sinterklaas de kerstboom opgezet maar op nieuwjaarsdag was ik de boom ook weer helemaal zat. Tussen de verfklussen door heb ik de boom dan ook weer opgeruimd en heb ik onze woonkamer weer terug gebracht naar een sobere decoratie.



In de tinnen schaal heb ik drie oude tinnen lepels gelegd met een dadeltakje.

Tijdens het schrijven van dit bericht geniet ik van een heerlijk kopje koffie. Natuulijk heel stylisch verantwoord in een mooi glas. De glazen zijn niet alleen mooi maar ik vind het ook lekker drinken uit de glazen door het dikke glas. En natuurlijk koffie van echte bonen voor een koffieliefhebster zoals ik! Met dit apparaat hebben we onszelf verwend waardoor we dagelijks kunnen genieten van vers gemalen koffie. Heerlijk!


Ook de houten schaal weer sober gedecoreerd.


Op de schouw heb ik de houten kaarsen kandelaars terug geplaatst en in de grote kruik staan weer mooie takken.


Alleen de festoen die ik bij Anja Otto gekocht heb mag nog een poosje blijven. Deze heeft dan ook de perfecte sobere uitstraling.
Ik vind het heerlijk om ons huis in kerstsfeer te brengen maar eigenlijk wil ik meteen na de kerstdagen weer terug naar de "normale" situatie in huis. Het kost me wel moeite om alles tot na de oud- en nieuw viering te laten staat maar daar doe ik de huisgenoten een groot plezier mee. En dat doet mij dan weer plezier. Nu is alles weer back to normal en dat brengt weer rust in mijn hoofd. Helemaal back to normal zijn we nog niet want de keuken is nog niet klaar. Binnenkort.........

Groet, Margo

12 opmerkingen:

  1. Spannend hoor...ik ben heel benieuwd hoe de keuken is geworden. Hier is de boom ook een dag langer blijven staan, meestal doe ik hem nieuwjaarsdag eruit maar dat werd dus een dagje later.

    Ik wens jou ook alle goeds toe voor 2016!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog weer! Ik moest het gewoon even lezen voordat ik zo mijn mandje in duik!
    Heerlijk he zo'n koffiezetapparaat. Wij hebben sinds ruim 2 jaar een bonnenapparaat. Ik drink meer koffie dan ooit 😜
    Succes met de laatste loodjes voor de keuken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Zal vast prachtig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwe keuken wat spannend. Ik ben zeer benieuwd. Maar jouw een beetje jennende zal die prachtig worden. Wij zijn die dagen naar ons boshuisje geweest dus thuis hoefde ik niets te veranderen. Heerlijk lijkt het me zo'n koffieapparaat.
    Ik wens je nog een fijne week. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook nog de beste wensen.
    Hoe goed je dingen ook denkt te hebben voorbereid er komt altijd wel iets op je pad tijdens het klussen wat niet op je lijstje stond. Maar dat heeft ook wel weer iets vind ik.... Het komt altijd weer goed al duurt het dan vaak langer dan gedacht.
    Hoop snel het eindresultaat te kunnen zien.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, er komt altijd meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt, bij zo'n grote klus. Fijn dat het bijna klaar is, ik ben heel benieuwd. Ik zou mijn keuken ook wel willen aanpassen (vernieuwen hoeft niet, hij is niet oud) maar manlief heeft er absoluut geen oren naar. Even wachten op het goeie moment om hem weer eens te pushen, ha, ha....:-)
    Ik had dit jaar weinig kerstdecoratie en zeker geen boom (wel buiten één met lampjes) en dat vond ik heerlijk. Alleen rondom het kerstdiner toen Ernst (mijn kleinzoon) kwam heb ik er hier en daar wat kleurige dingen ingegooid! Maar die waren daarna ook zó weer weg!
    Veel succes met het afronden van je keukenklus!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat zalig zo'n luxe koffie apparaat.....Kun je hier ook verschillend koffies mee maken...?
    Ja echte bonen is toch wel het aller lekkerste.....
    Ben benieuwd naar je keuken

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes met je keuken, ben heel benieuwd. Bij ons staat hij ook al een paar jaar op de planning. Maar mijn man en ik kunnen het niet eens worden over wat we willen aanpassen. Het idee is nu om een binnenhuisarchitect in te schakelen, maar heb nog geen goede gevonden in Ook nee buurt. Dus we zullen nog even moeten wachten. Maar gelukkig hebben we nog genoeg te doen ;)

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Margo,

    Het is weer mooi sober geworden in je huis! En wat een mooie festoen heb je! 't zal vast heerlijk smaken koffie van echte koffiebonen. Ik weet het niet want ik lust het niet ! Ik ben benieuwd naar je keuken! Fijne week verder.

    Groetjes Marieke
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    ps. na tijd stille volger geweest te zijn, nu zelf ook begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en heel veel succces met de keuken, ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Fijn zo'n koffiemachine, ik ben een echte koffieleut mmm!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij vinden de meeste het weer heerlijk dat het kerstbomen weer is verdwenen!
    Succes nog met de keuken, benieuwd naar het resultaat!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Margo
    Bedankt voor je reactie op mijn post. Daardoor ging ik ook even bij jou kijken natuurlijk. Ik moet wel lachen want ik zie bij jou staan dat je veel van koken af weet en je hebt net gelezen dat ik dat niet heb! Haha....ik zit dus op een verkeerd blog!
    Gelukkig schrijf je ook over andere zaken en wie weet word ik door jou nog eens een kok!

    groetjes Trijnie
    (die zich nu als volger even gaat aanmelden)

    BeantwoordenVerwijderen