Sfeer

Sfeer

zondag 13 december 2015

Kerstsfeer in Casa di Narda

Morgen is onze oudste dochter jarig en sinds haar geboorte hebben wij als traditie dat de kerstboom voor 14 december versiert in de woonkamer staat. Heel veel vrouwen hebben vlak voor de geboorte van hun kind de drang om het huis schoon te maken maar dat was bij mij anders. De kerstboom moest en zou helemaal versierd zijn en dat kon echt geen dag wachten.
Ook dit jaar heb ik mijn best gedaan om de woonkamer weer in kerstsfeer te brengen en de kerstboom op te zetten voor de verjaardag van onze oudste. Nu samen met mijn oudste kind dat vanaf morgen officieel geen tiener meer is maar een jong volwassen vrouw. Een kind en vrouw om trots op te zijn en dat ben ik dan ook.

Samen hebben we de boom van vele lichtjes, 200 in totaal, voorzien en heel veel kerstversiering. Het is een prachtige boom geworden maar wat blijkt het toch moeilijk te zijn om de sfeer van de boom op een foto vast te leggen. Het is me niet gelukt om een goede foto van de complete boom te maken maar wel van een aantal versieringen die erin hangen.




De kersthangers heb ik in de loop der jaren verzameld. Ze zijn behoorlijk groot en ook best wel zwaar en hangen boven in de boom aan stevige takken.

De kerstklokken heb ik dit jaar aan mijn verzameling toegevoegd. Ik kwam ze tegen bij het lokale tuincentrum. Heel even heb ik getwijfeld of ik ze zou meenemen want in originele staat waren ze wit en ik ben niet dol op deze kleur. Ik heb ze toch meegenomen en bewerkt met pastewax in de kleur Carbon.


Verder is de boom versiert met houten kersthangers die ik bij de A..... heb gekocht. De hanger hieronder heb ik bewerkt met restjes verf en kunstsneeuw.


De hanger in de vorm van een engel heb ik vorig jaar bij het Kruidvat gekocht en bewerkt met loogbeits van Esatto.


De grote kruik heb ik met kerstgroen opgemaakt. Voor deze periode vind ik dat toch wel gezellig. Zelf had ik er niet aan gedacht om de kruik te voorzien van kersttakken maar ik zag het op FB voorbij komen en vond het een leuk idee.





Op de eettafel staat een windlicht met een kerstklok voorzien van een klein eucalyptus toefje.


In de tinnen schaal op de salontafel heb ik de houten sierballen omgeruild voor kerstballen.


Op de schouw heb ik twee kleine kerstboompjes neergezet en in het midden een krans en engeltje. 's Avonds branden er gezellig kaarsjes in de twee glazen die voor de kerstboompjes staan. In combinatie met de brandende haard is dat een mooi plaatje.




Casa di Narda is in kerstsfeer gebracht, geheel in onze traditie, voordat onze oudste haar verjaardag viert. We gaan een paar weken genieten van een iets uitbundigere decoratie in de woonkamer dan gewoonlijk maar na oud en nieuw meestal ook weer snel back to basic.

Op dit moment zijn we bezig met de voorbereidingen om aan de slag te gaan in de keuken. Met een paar aanpassingen willen we een sobere, landelijke sfeer creëren. De "paar" aanpassingen zijn best wel wat werk maar het eindresultaat gaat heel mooi worden. Vanwege het klussen heb ik niet veel tijd om te schrijven maar als alles klaar is zal ik jullie onze "nieuwe" keuken natuurlijk laten zien.

Ik wens jullie nog een fijne avond en geniet nog even van het weekend.

Groetjes, Margo

13 opmerkingen:

  1. Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! Wat een leuke traditie, ooit mee begonnen en nog steeds in ere gehouden. Ik wens de jarige en jullie allemaal een hele gezellige en feestelijke dag, tussen alle mooie kerstversieringen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig bij je hoor! Vast van harte gefeliciteerd met je dochter, een hele gezellige dag toegewenst. Succes met de voorbereidingen voor de keuken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gezellige sfeer bij je thuis. Die kruik met dat groen vind ik ook erg mooi staan. Jij bent klaar voor de feestdagen. En een keuk vooruitzicht de keuken. Succes er mee.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte proficiat met je dochter. Wel een gezellige tijd om jarig te zijn. Altijd versieringen op je verjaardag :-)
    Het ziet er gezellig uit, hoor. Veel succes met het klussen alvast.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter! Mooie versieringen heb je in de boom hangen! Vind die kruik ook echt heel gaaf! Fijne decembermaand!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellige weer bij jou.
    Kerstboom op de foto zetten heb ik ook moeite mee ;-)

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter. Je huis is gezellig versierd voor de kerst. Ditmaal hebben voor het eerst een klein boompje. Maar die is net zo lastig te fotograferen. Door jouw foto's heb ik wel een goed idee van de sfeer gekregen, prachtig.

    Fijne feestdagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met de verjaardag van jouw dochter !!
    Ook gezellig bij jou , het word vast een mooie kerst.
    Succes met de keuken
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn zoon is op de 10e geboren, en ik had toen ook de boom opgezet. Maar later niet meer, omdat hij met de verjaardag altijd in de weg stond.
    Mooie versieringen, en gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kerst versieringen heb je aangebracht.
    Gefeliciteerd met je dochter!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Margo,

    Wat heb je mooie versieringen zeg! Vooral je kruik op de zuil vind ik erg mooi opgemaakt! Zo zie je maar weer dat een foto weer kan inspireren! Ik ben benieuwd naar je keuken, dat zal vast ook mooi worden!

    Groetjes Marieke
    www.rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je huis is kerstproof hoor. Voor nu lekker genieten van de komende tijd en dan straks aan de slag in de keuken. Altijd leuk om met kleine ingrepen groots effect te maken.

    liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog van harte gefeliciteerd met je dochter.

    Wat ziet het erg gezellig uit! Je hebt prachtige kerstballen in de boom hangen en ik vind de grote kruik ook heel erg mooi opgemaakt. Het is meteen even wat anders hè?

    Geniet van de gezelligheid in huis.

    Groetjes, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen